Osnovna škola Petra Preradovića

Razredna nastava

2020./2021.

U posjetu našem Petru

Učenici 2. a razreda, zajedno sa svojom učiteljicom Božicom Rakijašić, posjetili su Kuću Petra Preradovića u Grabrovnici. Bilo je lijepo vidjeti obnovljenu rodnu kuću, pokušati pisati guščjim perom, poslušati zanimljivosti o Petrovom djetinjstvu i zrelom dobu,  čitati i dopunjavati stihove, odigrati neke igrice... U Petrovom vrtu, u hladu lipe ili pak oraha, pričalo se o dojmovima, igralo se, crtalo, šetalo i odmaralo. Bilo je lijepo imati nastavu izvan učionice barem na jedan dan!

Prvašići u posjetu školskoj knjižnici

Učenici 1. a razrednog odjela posjetili su knjižnicu. Knjižničarka ih je upoznala s radom knjižnice i pročitala im priču "Mala krtice, otvori mi vrata". Učenici su posudili svoju prvu knjigu za čitanje. Ponosni su što i oni sada mogu čitati.

Radionica: tolerancija i prihvaćanje različitosti

U okviru Školskih preventivnih programa u trećim je razredima održana radionica s temom tolerancije i prihvaćanja različitosti. Cilj radionice bio je razvijati svijest učenika da svi imamo sličnosti i razlike zbog kojih je svijet lijep, raznolik i zanimljiv, no zbog istih ponekad dolazimo u sukobe. Nizom aktivnosti učenici su potaknuti na razmišljanje o temi radionice te da u tom smjeru poboljšaju svoje socijalne vještine.
Voditeljice radionice bile su psihologinje Veronika Kirin, mag. psych. i Sanja Jergović-Lesić, prof. psih.

Kad se male ruke slože...

Mladi čuvari prirode i njihova učiteljica Slavica Bartolić imali su pune ruke posla. Zajedničkim snagama počupali su korov, okopali biljke, posadili lukovice i nahranili ribice u našem lijepom jezercu. Velika pohvala vrijednoj dječici!

Svjetski dan razglednice - 1. listopada

Učenici 4. a i 4. c razreda sudjelovali su u obilježavanju Svjetskog dana razglednice koje provodi Hrvatska pošta, a u okviru projekta World Postcard Day. Hrvatska pošta osigurala je edukacijski materijal – video u kojem se djeci objašnjava što je razglednica, povijest razglednice i kako je poslati. Uz video, osigurali su i razglednice koje djeca mogu poslati svojim najmilijima te na prigodan način obilježiti prvi Svjetski dan razglednice. Pogledali smo video materijal, napisali razglednice uz pomoć Marka Markice te izradili svoje markice i naslovnicu za razrednu razglednicu.

Sigurno u prometu

Naši najmlađi, prvašići, bili su u edukativnoj šetnji u pratnji policajca i svojih učiteljica. Učili su o sigurnosti u prometu, znakovima, semaforu, biciklističkoj stazi. Prvašići se prvi put pojavljuju kao samostalni sudionici u prometu pa je ova edukacija od posebne važnosti koja će im pomoći kako se pravilno ponašati u prometu te na taj način povećati svoju sigurnost.

2019./2020.

U zdravom tijelu zdrav duh

I učenici 3. a razreda vrijedno odrađuju nastavu na daljinu pomoću svoje web stranice. Ozbiljno su shvatili sve zadatke pa i one iz tjelesnog. Dan započinju vježbom u kući, dvorištu, s rekvizitima ili bez njih. Nekoliko puta tjedno viđaju se uživo u svojoj virtualnoj učionici.

Ah, taj pubertet!

Učenici četvrtih razreda prošlog su tjedna prisustvovali predavanju o pubertetu. Predavanje je održala naša liječnica školske medicine Slavica Letica-Ramljak. Putovanje od svijeta djeteta do svijeta odraslih obilježeno promjenama predstavlja jedno od najturbulentnijih razdoblja života. To je putovanje puno optimizma i pozitivne energije, no može donositi i izazove i opasnosti s posljedicama za zdravlje, jer se u ovom razdoblju stječu navike i obrasci ponašanja, najčešće za cijeli život.

Bakina priča

Učenje o životu svojih predaka učenici 3. a, 3. b i 3. c razreda sa svojim su učiteljicama realizirali u najljepšem mogućem okruženju, Etno zbirci Bakina priča u Kladarama. Ulaskom u preuređeni dio stare škole osjećali su se kao da su zakoračili u prošlost. Bogata zbirka starih predmeta - kolovrat, tkalački stan i sve potrebno za obradu lana, posteljka, cvilidreta, tkani gunjevi, ručno šivana posteljina, ormari puni odjeće, pegla na žar, kredenci puni suđa, pisanje guščjim perom i tintom nikoga nisu ostavili ravnodušnim. U tom ugodnom okruženju, poseban je doživljaj bio kada je baka Ivka sjela za tkalački stan i znalački počela provlačiti čunjak kroz niti. Tepih je bivao sve veći, a bakine priče sve zanimljivije. U sadašnjost su se vratili puni dojmova. Hvala Čuvaricama kulturne baštine na ugodnom i poučnom druženju.

Zanimljive demonstracije u 4. c

Učenici 4. c razrednog odjela na satu prirode i društva ugostili su učiteljicu prirode Anu Rumek. Radom u skupinama učenici su, uz zanimljive demonstracije, na modelu čovjeka ponovili sustave organa. Odlična ideja za učiniti nastavni sat zanimljivim, a istovrmeno i poučnim!

Gosti u razredu

Učenici 2. a i 2. b razreda ugostili su vatrogasnu zapovjednicu VPŽ Mateju Fras Venus i vatrogasnu maskotu dabra Virka. Predavanje je bilo zanimljivo i poučno uz puno demonstracija i igre. Učenici su naučili razliku između vatre i požara te što učiniti ako dođe do nekontrolirane vatre. Kroz simulaciju zvanja centra 193, naučili su kako dojaviti požar. Isprobali su vatrogasnu opremu koja nije nimalo jednostavna. Na kraju su zaključili da je posao vatrogasca jako težak, ali iznimno važan! Učenici i učiteljice zahvaljuju svojim gostima i žele im puno uspjeha u daljnjem radu.

Moje mjesto - šetnja 4. a razreda

Bio je sunčan zimski dan. Veselo smo izašli iz škole i krenuli u šetnju središtem našega mjesta. Naše Pitomače. Pažljivo smo se uključili u promet poštujući naučena prometna pravila. Šetali smo jednom i drugom stranom ulice i razgledali što sve ima naše mjesto - kuće, stambene zgrade, dućane, park, igralište, važne ustanove... Zaključili smo da smo na mnogo načina povezani sa svojim mjestom.
Važno nam je.
A i mi smo njemu važni. Zar ne?

Božićna priredba u 4. a

Učenici 4.a razrednog odjela pripremili su sa svojom učiteljicom Željkom Hanzić zanimljiv scenski program i na taj način poželjeli svojima najbližima sretan Božić i novu 2020. godinu!

Sveti Niko svijetom šeta...

Mališane od prvog do četvrtog razreda posjetio je i razveselio sveti Nikola, podijelivši im slatke darove. Prigodni program pripremili su učenici dramsko-scenske grupe 3. c razreda s učiteljicom. Bilo je veselo i uzbudljivo jer se u cijelu priču umiješao i Krampus!

Terenska nastava učenika četvrtih razreda

Učenici četvrtih razreda 25. studenoga posjetili su Zagreb. Obišli su zgradu Hrvatskog sabora, razgledali Gornji grad i pogledali kazališnu predstavu Don Quijote u Dječjem kazalištu Dubrava.

Svjetski dan štednje

Obilježavajući Svjetski dan štednje, učenici 4. a razrednog odjela posjetili su poslovnicu Zagrebačke banke u Pitomači. S radom poslovnice upoznala ih je direktorica poslovnice Ivančica, ispričala neke zanimljivosti o važnosti štednje te male učenike darivala prigodnim poklonima.

Aktiv razredne nastave

U Interpretacijskom centru "Kuća Petra Preradovića" u Grabrovnici jučer je održan aktiv razredne nastave. Uz pratnju simpatične voditeljice Danijele, učiteljice su razgledale centar, pogledale film o Petru Preradoviću i uživale u multimedijalnim sadržajima.

Zanimanja naših roditelja

Razredni projekt učenika 2. b razreda nastavljamo želeći iskoristiti ovo prekrasno jesensko vrijeme za izvanučioničku nastavu. Rokova mama Rozalija radi u Plodinama pa je bila naš domaćin i pokazala nam razne odjele koji tamo postoje. Vagali smo voće i povrće, bili na odjelu mesa, osjetili hladnoću gdje se čuva te zavirili u ogromno skladište. Naravno, malo smo provozali kolica te izabrali nešto za sebe. Naučili smo da moramo znati dobro računati kako bismo znali koliko nam novaca treba za ono što želimo kupiti. I najvažniju stvar: na blagajni uvijek treba uzeti račun. Nakon toga su nas Leonov tata Saša i mama Lidija ugostili u svojem restorančiću brze hrane gdje smo saznali kakvu hranu spremaju, koje namirnice koriste i koliko je to naporan posao. Okrijepili su nas pizzama i sokom da bi naučeno što duže ostalo u našim glavicama.

U posjetu kod Petra

U sklopu terenske nastave, učenici i učiteljice 4.a i 4.b razrednih odjela posjetili su danas Interpretacijski centar Kuća Petra Preradovića u Grabrovnici. Pogledali su film o ovom velikom pjesniku, vidjeli kakve su školske klupe bile u njegovim danima te s velikim oduševljenjem razgledali svaki kutak novoobnovljene Petrove kuće. Puno su naučili, ali se i jako lijepo zabavili.

Učenje može biti zabavno

Učenici 2. a razreda proteklog su se tjedna bavili razrednim projektom upoznavanja zanimanja kojima se bave njihovi roditelji. Budući da su iz matematike naučili jedinice za novac, prvo zanimanje koje su upoznali bilo je trgovac. U učionici su se igrali trgovine i plaćali modelima kuna i učili, a u trgovačkom centru provjerili naučeno o jedinicama za novac. Zanimanje trgovca prezentirale su nam tri mame prodavačice - Ana, Marijana i Nataša, koje smo posjetili na njihovim radnim mjestima. Objasnile su nam kako se postaje trgovac, koje poslove obavljaju i kojim se alatima koriste. Sve su istaknule da vole svoj posao, a kad volimo ono što radimo, uspjeh ne izostaje. Učenici su naučili koristiti novac, procijeniti što mogu kupiti za određenu količinu novca te da je svako zanimanje jednako vrijedno! Zaključili su da im je ovakvo učenje korisno i zabavno.

Neobičan gost u 2. b

U sklopu razrednog projekta "Zanimanja naših roditelja", 2. b razred posjetio je tata Mario Čupen koji ima zaista neobično, a možda i najzanimljivije zanimanje. On radi na naftnoj platformi u dalekim i nama nepoznatim zemljama pa puno putuje i nema ga doma cijelih mjesec dana. Upoznaje različita mjesta, vozi se avionom i helikopterom te boravi u skupim hotelima. Trenutno traži naftu u Sredozemnom moru i Egiptu pa živi na velikim brodovima. Posao je naporan i ponekad opasan. Učenici su pažljivo slušali i gledali prezentaciju koju je pripremio, a onda su uslijedila mnogobrojna pitanja. Pitanje koje moramo izdvojiti bilo je: "Kada Vam je i gdje bilo najljepše?" Znate li što je tata odgovorio? "Najsretniji sam svaki put kada sretno stignem svojoj kući, svojoj obitelji i svom Rokiju." :)

« Studeni 2021 »

Osnovna škola Petra Preradovića / Trg Kralja Tomislava 9, HR-33405 Pitomača / www.os-ppreradovica-pitomaca.skole.hr / ured@os-ppreradovica-pitomaca.skole.hr